Äntligen dags anmäla sig till årets jiddischseminarium 15-17 augusti

collagepuff jiddischseminariet 2021

collagepuff jiddischseminariet 2021I år prövar jiddischförbundet för första gången det digitala formatet Zoom. När ingen behöver resa har arrangörskommittén tagit chansen och bjudit in gäster från hela Sverige samt världens alla hörn för ett fantastiskt program! Ett särskilt tema för seminariet är Jiddisch i Sverige – men seminariet gör också många internationella utblickar.

Daniel Kahn jiddischseminariet 2021

Bland gästerna finns bland annat den uppskattade sångaren och multiinstrumentalisten Daniel Kahn (t h) som också gästar Stockholm fysiskt. Förutom en teaterworkshop och musikaliskt föredrag på jiddischseminariet, kommer Daniel att ge en konsert på stallet tillsammans med flera fina svenska musiker. Desstom gästas seminariet av den store Shane Baker, jiddischprofessorn och uppskattade föreläsaren Miriam Trinh och hennes dotter Ethel Niborski, samt vår egen fantastiska sångerska Sofia Berg Böhm jiddischseminariet 2021Sofia Berg-Böhm (t h), bland en massa andra.

Du behöver inte kunna jiddisch för att delta i seminariet, de flesta programpunkter finns även på svenska eller engelska.

Seminariet inleder också nu en ökad satsning på barn och ungdomar och det kommer att märkas på programmet, framför allt under söndagen, där man vill att så många unga som möjligt ska få chansen att upptäcka hur roligt det är med jiddisch, både språket och all kultur som hör till!

Zoom-länkar till seminariet skickas ut i god tid i förväg

Seminariet inleds söndagen den 15 augusti kl 10.30 med att förbundets ordförande hälsar välkommen. Sedan fortsätter programmet hela resten av söndagen samt måndag 16/8 och tisdag 17/8 kl. 17-20.

Deltagarna har också möjlighet att se programinslagen under en månad efter seminariet

Pris för medlemmar: 250 SEK. Pris för icke-medlemmar: 350 SEK, då får du samtidigt medlemskap i någon av våra föreningar (Ange om du vill bli medlem i Stockholm, Malmö, Göteborg eller Borås).
Seminariet är kostnadsfritt för deltagare under 25 år.

För mer information om programmet och anmälning, klicka här