Anmäl dig nu till årets stora svenska jiddischevent

Bild inbjudan_korrekt

Bild inbjudan_korrektJiddischhumor, musikalisk show, spännande föreläsningar, workshops, jiddischläsning och studier, jiddisch i populärkulturen, jiddischens framtid, jiddisch för ungdomar med mera, med mera.
Se inbjudan till Årets stora jiddischseminarium, 8-10 augusti, Vi erbjuder ett fullmatat program med eppes far alle; både ungdomar och äldre, fullfjädrade jiddischister, älskare av jiddischsånger och jiddischvitsar och nyfikna men ännu inte så kunniga. Även i år är gästföreläsningarna både på jiddisch och engelska. Och även i år äger allt rum på den natursköna konferensanläggningen Skogshem & Wijk på Lidingö.

Årets seminarium gästas av belgisk-israeliske Mendy Cahan, en av Born To Kvetch framsida_komprjiddischvärldens främsta multiartister, Michael Wex, kanadensisk jiddischist, ståuppkomiker och författare till bestsellern ”Born to Kvetch”, samt Dr Miriam Isaacs, amerikansk professor i jiddisch och jiddischkultur. Övriga föreläsare, workshopledare och underhållare är Anne Kalmering, Staffan Böös, Niklas Olniansky och Paula Grossman.

Skoghem dukning2Allt äger rum på den för oss jiddischister välkända konferensanläggningen Skogshem & Wijk på Lidingö.

Anmäl dig nu!
Kostnad: 3 500 kronor för enkelrum 3 000 kronor i delat dubbelrum.
Alla som reser längre än från stockholmstrakten kan få resebidrag.

Är du under 40 år? Då får du ett särskilt bidrag som täcker en större del av seminariekostnaden.

Anmälan sändes till: seminarium@jiddischforbundet.sesenast 10 juni 2014.

Vi vill ha din avgift på bankgiro 689-9967 (Sveriges Jiddischförbund)